AEROBIC logo

Spä na homepageSitemapKontakt

         Novinky NOVINKY: 

 

          Aerobic E-Shop         Aerobic Kalendár         Aerobic Inštruktori         Aerobic A.S.A.         Aerobic Fitcentrá         Aerobic Články         Aerobic Burza         Aerobic Kontakt
 
    Aerobic Články
Aerobic & Fitness
Súaže
Výživa a pitný režim
Aerobikové školy
Podujatia
Recepty zdravej výživy
Zdravie - životný štýl

PREVENTÍVNE A NÁPRAVNÉ CVIČENIA PREVENTÍVNE A NÁPRAVNÉ CVIČENIA

Zobrazi vežký náhžad
Priaznivo ovplyvňujú jednotlivé svalové skupiny s ohžadom na ich fyziologické vlastnosti. Ak majú by cviky k uvožňovaniu účinné, musia umožňova dokonalú relaxáciu precvičovaných svalov a presné zacielenie cvičebného účinku na štruktúry na ktoré je cvik zameraný. V zásade platí, že cvičenia treba zača uvožnením stuhnutých, málo pohyblivých svalov a kĺbov. Potom nasleduje natiahnutie skrátených svalov a na záver posilnenie oslabených častí tela. Uvožňovací cvik už vlastne naahuje niektoré skrátené svalové štruktúry a zároveň sa zvyšuje napätie antagonistického svalu, a tým nastáva jeho posilnenie.

UVOźŇOVACIE CVIČENIA

ÚČINKY:

  • rozhýbanie, prekrvenie, prehriatie kĺbov a kĺbových spojení, stavcov a medzistavcových platničiek,
  • precvičenie svalov okolo kĺbov,
  • natiahnutie skrátených svalov,
  • dráždenie reflexných dráh.

ZÁSADY:

  • pohyb je pomalý, pozvožný, nie kŕčovitý,
  • vyvarova sa prudkým švihovým a násilným pohybom,
  • pohyb vykonáva spočiatku v menšom rozsahu, rozsah postupne zvyšova do krajnej polohy,
  • pri pohybe preciova mierne napätie, ale nie boles,
  • cviči v staticky menej náročných polohách, aby sa obmedzilo napätie svalov pri udržovaní rovnováhy.
     

NAAHOVACIE CVIČENIA

ÚČINKY:

  • obnovenie normálnej fyziologickej dĺžky svalov,
  • vyrovnanie nepomeru medzi dominantnými hyperaktívnymi a utlmenými svalmi,
  • obmedzenie blokád stavcov a kĺbov (skrátené svaly majú tendenciu preahova stavce a kĺby na svoju stranu, a tým spôsobova blokády).

ZÁSADY:

  • ako pri uvožňovacích cvičeniach.....
  • využitie postizometrickej relaxácie – „sebaútlmu“ svalu po predchádzajúcom napätí (bezprostredne po niekožko sekúnd trvajúcom napätí sa sval natiahne vo väčšom rozsahu, preto sa používa metóda: napätie – uvožnenie – natiahnutie),
  • v polohe, ktorá nespôsobuje boles ale len mierne napätie, zotrva dlhšie,
  • pri intenzívnejšom naahovaní zaradi medzi jednotlivé cvičenia i uvožňovacie cviky, aby si svaly a kĺby zvykli na nový rozsah pohybu,
  • účinok natiahnutia trvá približne jeden deň, preto je potrebné sval znovu precviči maximálne do 48 hodín.

STREČINGOVÉ CVIČENIA S FITLOPTOU

 
Natiahnutie svalov zadnej strany dolných končatín.

 
(Obr.1) stoj spojný, prednoži pokrčmo, chodidlo zdvihnutej nohy položi na loptu a odkotúža loptu vpred, do vystretia prednoženej končatiny. V tejto polohe zosta, stabilizova polohu a postupne prejs do predklonu

(Obr.2). Paže položi na loptu (na lepšie udržanie rovnováhy uchopi loptu zboku),  hrudník predkloni k vystretej nohe, ktorá je na lopte.
Toto cvičenie je náročnejšie na stabilitu, preto si vyžaduje určitú zručnos.

 
Natiahnutie svalov zadnej strany dolných končatín.
  (Obr.3) v sede na lopte vystrie jednu nohu a predkloni sa k nej trupom. Koleno je vystreté.

(Obr.4) z polohy v predchádzajúcom cvičení uchopíme vystretú dolnú končatinu a s pomocou paží zdvihneme do prednoženia. Koleno je vystreté.

 
Natiahnutie prsných a ramenných svalov.
  (Obr.5) v kžaku položi paže na loptu a tlači ramená a hrudník čo najbližšie k zemi. Lakte sú vystreté, hlava je v predĺžení chrbtice
 
Natiahnutie svalov zadnej strany dolných končatín a adduktorov.
  (Obr.6) Sed roznožný, uchopi loptu pred sebou a hlboký predklon. Pomaly v predklone kotúža loptu k jednej nohe, obís okolo nohy s loptou a prekotúža loptu cez predklon k druhej nohe.
 
Natiahnutie svalov chrbta, krku, ramien, prsných a bedrových svalov.
  (Obr.7) Zo sedu na lopte prejs do žahu vzadu na lopte. Chodidlá na zemi, paže smerujú vzad a dolu, hlava je položená na lopte.  Pri výdychu uvožni a natiahnu celé telo.



Spä




Warning: fread() [function.fread]: Length parameter must be greater than 0 in /web/htdocs1/aerobicsk/home/www/functions.php on line 4

 
 
     Nákupný košík
Nákupný košík 0,- €
Objedna tovar
Vyprázdni košík
Obchodné podmienky
     Prihlásenie



Ak ešte nemáte svoje
konto, zaregistrujte sa.
Registrácia



  Domov | Kontakt | Výmena ikoniek

ISTUDIO webdesign & programming